سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیگیری انتقال آب سدشیرین دره به مناطق شمالی بجنورد

                                                                                                                                                 

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بهره مندی ساکنان شمال بجنورد از آب سد شیرین دره منوط به اجرای رینگ شمالی بوده که اجرای آن در حال پیگیری است.

سید ابراهیم علوی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم دربجنورد اظهار کرد: هم اکنون طرح آبرسانی از سد شیرین دره به بجنورد، به جز ساکنان شمال مرکز استان، تمامی شهروندان را پوشش داده است.

وی تصریح کرد: با اجرای رینگ شمالی بجنورد توسط شرکت آب منطقه ای استان، این شرکت آمادگی دارد آب سد شیرین دره را با ظرفیت کامل وارد مدار و شبکه بجنوردهای کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اجرای فاضلاب در شهرهای استان را از دیگر مصوبات سفر رهبری به این استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون شبکه فاضلاب شهر اسفراین به طور کامل اجرا شده و اعتبار آن نیز به صورت تمام جذب شده است.

وی افزود: امسال اولویت اساسی و تمرکز اصلی این شرکت بر اجرای پروژه‌های سفر رهبری است که از این محل، تصفیه خانه فاضلاب آشخانه و اجرای شبکه فاضلاب این شهر از محل بودجه سفر رهبری در حال اجراست و تاکنون 40 درصد رشد دارد و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گفته وی تصفیه خانه شهر آشخانه از مدل هوادهی عمقی و سیستم لجن فعال است و برای اجرای آن 80 میلیارد ریال از محل بودجه سفر رهبری مصوب شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: اجرای طرح فاضلاب بجنورد هم تاکنون 50 درصد پیش رفته و قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام مرکز استان زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

وی افزود: هم اکنون در اسفراین 100 درصد و در بجنورد 30 درصد پساب تصفیه خانه به مصارف مجاز کشاورزی و فضای سبز می رسد.

علوی گفت: مناقصه اجرای شبکه فاضلاب شهرک فرهنگیان در مرکز استان نیز انجام و لوله های مورد نیاز نیز خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در شهرک فرهنگیان 18 ماهه به پایان می رسد گفت: این طرح 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی تصریح کرد: اجرای شبکه فاضلاب و انشعابات در شهرک فرهنگیان، اجرای خط انتقال ایستگاه پمپاژ به سمت تصفیه خانه بجنورد و افزایش ظرفیت تصفیه خانه بجنورد از جمله پروژه هایی است که در طرح شبکه فاضلاب شهرک فرهنگیان دیده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پساب این تصفیه خانه قابل استفاده برای مصارف کشاورزی به جز صیفی و سبزی و محصولات ریشه ای، غده ای و برگی است و به ویژه در آبیاری باغ ها و زراعت چوب قابل بهره برداری است.


      گردنبند عتیقه 3 میلیارد ریالی در اسفراین کشف شد.
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 15040
کل یاداشته ها : 5


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ