سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*باور1: رعد و برق هیچگاه دوبار به یک نقطه اصابت نمی کند؟

واقعیت: حقیقت اصلی در این مورد این است که رعد و برق ممکن است تا چندین بار به یک نقطه برخورد کند. در این میان ساختمان های بلند ممکن است تا 30 یا 40 بار در سال مورد اثابت صاعقه قرار بگی

 

 

 

*باور2: رعد و برق فقط در منطقه بارانی وجود دارد؟

واقعیت: ممکن است فکر کنید که اگر در منطقه شما باران نمی بارد پس در منطقه امنی قرار دارید. البته باید این نکته را درنظر داشته باشید که رعد و برق ممکن است تا پنج کیلومتر خارج از محل بارندگی نیز بزند.

 

*باور3: نباید به فردی که رعد و برق خورده دست بزنید؟

واقعیت: ممکن است در برخورد با افرادی که رعد و برق به آن ها برخورد کرده است شوکه شوید و نخواهید به آن ها دست بزنید اما این را نیز بدانید که بدن انسان الکتریسیته را نگاه نمی دارد و آن را تخلیه می  کند و میتوانید بدون ترس به فرد مجروح کمک کنید.

 

*باور4: زیر درخت بایستیم تا خیس نشویم؟

واقعیت: این نکته را بدانید که دومین گزینه در مورد کشته های بر اثر رعد و برق  در مورد افرادی بوده است که به زیر درخت پناه برده اند. این نکته به نظر کافی می آید که دیگر این کار را انجام ندهید.

 

*باور5: در خانه امنیت داریم؟

واقعیت: تنها در خانه بودن امنیت شما را نسبت به انچه در بیرون از خانه رخ می دهد تامین نمی کند. این نکته را باید رعایت کنید که نباید به سمت پنجره ها بروید،از وسایل الکترونیکی مانند تلفن استفاده کرده و یا دست به کابل های برق بزنید.

 

 

 

 

 

 

 

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :3
کل بازدید : 14894
کل یاداشته ها : 5


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ